Weekplan 6

We zijn al bij weekplan 6!

You know the drill…

Als ontbijt start ik elke morgen met een glas water. Erna eet ik een potje griekse yoghurt met hierin wat muesli of granola, al dan niet zelfgemaakt. In het weekend doe ik al eens iets anders als ontbijt.
Als tussendoortje in de voormiddag eet ik een stuk fruit.
Als tussendoortje in de namiddag eet ik een stuk fruit, een yoghurt of wat rauwe groentjes in stukjes gesneden.
Na het avondmaal heb ik meestal ook nog een hongertje maar dan probeer ik me te beperken tot iets wat maximum 50 kcal is… en geloof me dat is niet veel maar wel genoeg om dat ‘goestje’ te onderdrukken.

Ik maak voor jullie hieronder dus een werkweek-planning op, van maandag tot vrijdag.
Mijn lunch vul ik dikwijls aan met zelfgemaakte soep. Mijn diepvries zit er vol van.

 

Weekplanning

De gerechten die in het vet staan, zijn nieuwe recepten.
De andere kon je op mijn blog al wel eens tegengekomen zijn.

 

Maandag

  • Lunch : zalmwrap
  • Diner : avocado met ei en zalm

Dinsdag

  • Lunch : sushi
  • Diner : zoete aardappel burger

Woensdag

  • Lunch :  feta met watermeloen en venkel
  • Diner : gevulde portobello’s

Donderdag

  • Lunch : gazpacho met toast en philadelphia
  • Diner : grietfilet met asperges en carpaccio van tomaat

Vrijdag

  • Lunch : wok met kip

 

Boodschappenlijstje

Ik heb besloten om vanaf nu geen boodschappenlijstje mee te geven.
Bij elk recept staan de ingrediënten voor 2 personen dus zo kan je heel makkelijk zelf je boodschappenlijstje samenstellen, afhankelijk van met hoeveel personen je bent.

 

Bereiding

Zalmwrap

Ingrediënten:
volkoren wraps (2 pp), salademix, 6-tal sneetjes gerookte zalm, roze bessen, philadelphia

Bereiding:
Smeer wat philadelphia op de volkoren wraps, leg in het midden sneetjes gerookte zalm, salade en werk af met roze bessen. Rol op en klaar is kees.

 

 

Avocado met ei en zalm

Dit recept vind je hier terug.

 

Sushi

Dit recept vind je hier terug.

 

Zoete aardappel burger

Dit recept vind je hier terug.

 

Salade met feta, watermeloen en venkel

Ingrediënten:
100 gram salade, 100 gram watermeloen, 1/2 venkel, handje granaatappelpitjes, 50 gr feta, handje pompoenpitten, handje dille, 1 tl citroensap

Bereiding:
Snijd de watermeloen in blokjes, snijd de venkel in smalle reepjes, verkruimel de feta.
Meng alle ingrediënten.
Werk af met een dressing: doe 1 eetlepel olijfolie en het citroensap door elkaar en kruid met peper en zout.

 

Gevulde portobello’s

Dit recept vind je hier terug.

 

Gazpacho met toast philadelphia

Ingrediënten:
9 tomaten, 1 ajuin, 1/2 komkommer, 50 ml olijfolie, 1 eetlepel wittewijnazijn, 10-tal basilicumblaadjes, 1 tl selderijzout, toast, philadelphia

Bereiding:
Zeer makkelijk, snijd alles in fijne stukken en mix.
Werk af met selderijzout en wat peper.
Leng af met water als de soep te dik is.
Zet in de koelkast, gazpacho moet je echt koud drinken.

Eet de gazpacho met toast belegd met philadelphia.

 

Grietfilet met asperges en carpaccio van tomaat

Dit recept vind je hier terug.

 

Wok met kip

Ingrediënten:
zakje wokgroenten, stukje kipfilet

Bereiding:
Dit is een heel simpel maar toch lekker recept, voor wanneer het eens echt snel moet gaan.
Je snijdt de kip in kleine stukjes en bakt deze in een pan met heel veel kippenkruiden.
Ondertussen bak je wokgroenten in een wokpan.
Wanneer beide klaar zijn, meng je de twee pannen met elkaar en voeg je wat sojasaus toe.

 

Homepage

 

Ga jij ook een recept van Kellylicious maken?
Laat het mij dan weten!
Ik ben superbenieuwd naar jullie kookkunsten.
Dit kan via Facebook of Instagram, tag mij en gebruik de hashtag #kellylicious !
Gegarandeerd een repost…

 

 

Volg en like kellylicious
Facebook
Facebook
Follow by Email
RSS
PINTEREST
PINTEREST
INSTAGRAM

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*