Content is king

Iedereen spreekt over ‘content’.
Het is de discipline waarin kwaliteitsvolle content wordt gemaakt voor alle mogelijke kanalen en platformen, in opdracht van merken. Het levert boeiende langetermijnrelaties op, creëert meerwaarde voor de klant en succes voor de merken zelf.

Ik kan dat als marketingverantwoordelijke enkel toejuichen maar laten we dit aub ook niet overroepen.
Als we ‘content’ willen verspreiden, leg dan de nadruk op goede en gerichte content en niet op overproductie van content.

Bill Gates (Microsoft) zat er vaak naast, vooral met zijn uitspraken over het internet, maar zijn voorspelling ‘Content is King’ uit 1996 is toch mooi uitgekomen.

P.S. Er is ook te veel content over content marketing,er is een overload aan boeken, seminaries,webpagina’s, … die het erover hebben.

 

“Klanten binden doe je vooral door het bieden van relevante content. Content die de klant echt helpt. In het juiste formaat, via het juiste kanaal, op het juiste moment. Content die zorgt voor communicatie en interactie. Tussen klanten en tussen klant en organisatie. Dat is Content Marketing.” (Joery Bruijntjes)

“Marketing is not longer about the stuff you make but the stories you tell.” Seth Godin

“Marketing is telling the world you’re a rockstar, content marketing is showing the world you are one.” Robert Rose

 

 Enkele merkwaardige cijfers:

  • 52%van de marketeers verkiest content boven reclameboodschappen.
    De volgende jaren zou dit cijfer zelfs stijgen tot 92%
    (Bron: ICMF – onderzoek België)
  • 71% wil starten of meer investeren in content
    (Bron: ACC,Onderzoek 2014 bij 100 Belgische adverteerders)
  • Blogging sells
    52% van de consumenten zegt dat blogs impact hebben op hun aankoopbeslissing
    57% vande marketeers heeft nieuwe klanten binnengehaald dankzij blogs
    (Bron: Onderzoek Brafton)
  • 92% van de marketeers vindt content essentieel voor SEO (search engine optimalisation)
    (Bron : onderzoek Brafton)
  • Slechts 12% van de bedrijven heeft een duidelijk gedefinieerde en geïntegreerde contentstrategie
    (Bron: ICMF Barometer 2015)

 

Vooroordelen die steeds weer opduiken en waar dus niets van waar is !!

  1. E-mailmarketing is passé
    Volgens velen wordt e-mailmarketing overtroffen door de ‘nieuwe’ media zoals sociale media en apps.
    MAAR het verzendvolume van e-mails neemt nog dagelijks toe en er zijn steeds meer mogelijkheden op vlak van segmentatie, targeting en automatisatie.
  2. Papier is out
    Fout, mensen houden nog altijd van bladen !
    Het waarderingscijfer voor magazines (7,7) ligt zelfs veel hoger dan voor tv (6,1) of radiospots (5,9).
  3. Digitale artikels: hoe korter hoe beter.
    Fout, dit is maar een deeltje van het verhaal want onderzoek toont (bron : FIPP) dat long-form content massaal wordt geshared en ook hoger scoren in zoekresultaten.
  4. Video(marketing) kan je makkelijk zelf
    Ja, er is veel gratis software beschikbaar MAAR diezelfde ontwikkeling heeft er ook voor gezorgd dat professionele videodiensten ook met een beperkt budget haalbaar zijn
  5. Mensen vinden de weg naar mijn content wel vanzelf
    Niets is minder waar. Je hebt bij online heel wat extra tools nodig om mensen naar je content te brengen. Websites/blogs hebben een push nodig (e-mails, sociale media, SEO/SEA).
    Print daarentegen heeft dit niet nodig want is een push-kanaal dat op de schoot bij de mensen belandt.

 

En dan nog een infographic om het af te leren:

cultureofcontent

 

Homepage 

 

Volg en like kellylicious
Facebook
Facebook
Follow by Email
RSS
PINTEREST
PINTEREST
INSTAGRAM

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*